Szép Roland, " A Tanácsadó" ismét megvilágított két, egyértelműnek tűnő dolgot, amelyek azonban talán éppen az egyszerűségükból adódóan nem olyan egyértelműek sokak számára.
Az első tanúlság az volt, hogy - bár ez nem újdonság - a sikerért meg kell dolgozni, tehát hogyha valamit el akarunk érni, akkor igenis nem szabad sajnálni sem az időt, sem az energiát. Erre mondta Roland úr igen bölcsen hogy bizony ahhoz hogy a biznisz menjen, néha lapátolni kell azt a bizony sz.. betűs dolgot- mindannyian tudjuk.
A másik dolog, hogy nem akárhogyan kell lapátolni, ugyanis a célzott, kategóriák alapján működő reklámozás, promozás, valamint a szintén kategóriák alapján kezelt ügyfélkapcsolatok messze eredményesebbek, mint ha "ráömlesztjük" az ügyfélre hogy "nézd mi tudjuk ezt is, meg ezt is, meg ezt is...". Az emberek leginkább a saját dolgaikkal vannak elfoglalva, és az őket érő hatalmas reklámáradatból csak azt az ajánlatot fogják kiválasztani, ami éppen akkor érdekli őket, tehát mondhatjuk hogy néha a kevesebb info ér többet.
Ezért érdemes az ügyfelek adatait nyilvántartani, a változásokat kezelni, frissiteni az adatbázisokat, és az ügyfelekkel tartani a kapcsolatot. Nagyon sokan ezt nem teszik meg, persze ez nem róható fel hibaként, valószínűleg a többségnek eszébe sem jut, pedig a statisztikák alapján azok az ügyfelek, akik már egyszer kapcsolatba kerültek egy adott céggel, és "visszajárnak", sokkal több bevételt hoznak mint az új ügyfelek.
Tehát a lényeg az, hogy az állandó "ügyfélvadászat" helyett (vagy inkább mellett) érdemes nagyobb hangsólyt fektetni a már meglévő kapcsolatok kezelésére.
Ehhez a témához tartozó szakmai cikkünket elolvashatod az Ügyfélgyár CRM honlapján.