Egy kis érdekeség az internetes marketinggel kapcsolatban.
Forrás: Origo.
"Az internet-marketing és a hagyományos marketing közti egyik legnagyobb különbség, hogy az internet-marketingben jóval több minden mérhető. Az online világban eleve adott az a csodálatos lehetőség, hogy ha Ön már rendelkezik egy működő weboldallal, akkor annyi és olyan verziót tesztelhet értékesítési szövegeiből amennyit idővel és energiával bír.
Egy szórólap elkészítése során, vagy egy értékesítési levél írásakor a legnagyobb gondot általában az okozza, hogy vajon vonzó lesz-e majd a cím, a szöveg és az ajánlat az olvasóknak. Sokan összetennék a két kezüket, ha előre tudnák például, hogy az általuk megfogalmazott cím-variációk közül melyik lesz majd a leghatásosabb.
Külföldön a legnagyobb direkt marketinggel foglalkozó cégek már régóta alkalmaznak egy tesztelési módszert, melynek lényege, hogy többféle értékesítési levelet készítenek ugyanahhoz az ajánlathoz, majd a különböző típusú leveleket kiküldik a címlistájuk egy bizonyos részére. A válaszadási arányból le tudják mérni, hogy melyik levél működött a leghatékonyabban így a címlista fennmaradó (nagyobbik) részére már csak a "győztes" levelet küldik el."
A cikk teljes terjedelmében az alábbi linken érhető el: