Üzemi hírlap

Beállítások / hosszú leírás

Bevételnövelők Lapja

HírlevélGyakorlati trükköket, sikeres megoldásokat, elégedett ügyfeleink véleményét, jótanácsokat olvashat hírlevelünkben.

Rovatok

Ügyfélgyár hírcsatorna

Nincs megjeleníthető elem

CRM+ hírcsatorna

Nincs megjeleníthető elem

Linkblog

Hírlap RSS

Búvárkodás az emberi érzelmekben Mr. Nice vezetésével

2008.02.01. 02:00 ubi_admin

A tegnapi nap folyamán volt szerencsém beülni egy újabb tanácsadásra, melyet -ki más mint- Szép Roland aka. Mr. Nice tartott. Szokásához hiven most is elmagyarázott mindent amit csak lehet:) és volt köztük egy dolog amit igen érdekesnek találtam.

Nevezetesen az amikor bemutatott egy ún. "érzelmi tónusskálát". Ez olyasmi mint egy számegyenes, és az emberi érzelmeket hivatott értékelni különböző számokkal. Nah most ez első pillanatban - legalábbis számomra - elég elképzelhetetlennek tűnt, mert ugyanmár hogy majd pont az érzelmeket be lehet számozni, napersze.

A lényeg az hogy ezen a skálán a különböző számok különböző lelkiállapotokat/hangulatokat jelölnek, és olyan egyszerű elnevezéseik vannak mint pl lelkesedés, vagy félelem vagy apátia stb. Mire jó ez? Elméletileg arra, hogy egy ember érzelmi szintje határozza meg a kommunikációs szintet és módszert, ahogy mi vele kapcsolatot tudunk teremteni. A módszer szerint hogyha az ember lelkiállapotának megfelelően szólunk hozzá majd folyamatosan pozitiv irányba próbáljuk terelni a kommunikációnkat, akkor az adott személy lelkiállapota és felénk irányuló kommunikációja is ugyanigy pozitiv irányba tolódik. Ugyanez érvényes "lefele" is, tehát ha mi h mi negativan kommunikálunk egy lelkes ember felé akkor elég gyorsan lehuzhatjuk. Mondjuk ez annyira nem meglepő:)

Igazából nem tudom hogy a mindennapi életben mennyire használható ez a rendszer , talán nem is előnyös használni mert úgy gondolom ogy az emberi érzelmek annál jóval bonyolultabbak , mintsem hogy igy kezeljük a másikat hogy "jó te most 1.3 vagy és akkor ezt meg azt érzed, tehát én igy meg úgy felhozlak 1.5 re és akkor jólesz". Nemhiszem hogy működne.

Üzleti szempontból viszont érdemes átgondolni, utánanézni a témának, mégpedig azért mert az új vagy általunk még kevéssé ismert ügyfelet viszont lényegesen könyebben tudjuk kezelni ennek a módszernek köszönhetően. Nem kell más csak egy kis odafigyelés és ezáltal viszonylag be lehet lőni hogy kivel és milyen módon kommunikáljunk.

Ki ki döntse el maga, én mindenesetre úgy gondolom hogy ha a magánéletben nem is, az üzleti életben annál inkább használható ez a módszer.

Szólj hozzá!

Címkék: tanácsadás ügyfélkezelés ügyfélgyár

A bejegyzés trackback címe:

https://hirlap.blog.hu/api/trackback/id/tr27369426

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása