A filmekbe, valóságshowkba, sorozatokba épített reklámokat a szakma product placements- nek nevezi, melyet "termékmegjelenítés"- ként fordítunk magyarra.
Egy egyszerű példa: a Hősök második szezonjának első részében Claire, az elpusztíthatatlan pompomlány egy Nissan terepjárót kap ajándékba az apjától.
Az autó és a márkajelzés jól látható, és a hősnő is megfelelő módon örül a meglepinek, mégsincs az az instant műmosoly szaga a jelenetnek. Az üzenet pedig egyértelmű.
Bár a termékmegjelenítés technikáját csak az utóbbi években kezdték el tömegesen alkalmazni, az ötletre már jóval korábban láthattunk példát.
Az egyik első, sztoriba rejtett reklám Frank Capra 1946- os Az élet csodaszép című karácsonyi klasszikusában fedezhető fel. Itt a főhős álma az volt, hogy a National Geographicnak dolgozhasson. A nyomaték kedvéért még az újság egy példánya is feltűnt a képernyőn, a főhős kezében. Ezt a fajta megjelenést- amely verbális és vizuális is- kettős lefedettségnek nevezzük. Ez hatásos és egyben az írók számára több lehetőséget tartalmazó módszer, mivel ha csak szóban vagy csak képen jelenik meg egy reklám a filmvásznon, akkor nehéz elkerülni azt, hogy erőltetett legyen a dolog.
Főleg a verbális megjelenés okoz gondot a forgatókönyvíróknak-ezt figurázza ki a Truman Show egyik jelenete, amiben a Jim Carrey által alakított Truman élete egy valóságshow, amibe rajta kívül mindenki be van avatva. Itt az egyik jelenetben a Truman feleségének tartott fizetett színész otthonukban, a konyhai rejtett kamera felé fordulva ecseteli egy kakaós ital népszerűségét, direkt enyhén feltűnő módon.A vizuális megjelenítés kisebb feladatot ró az írókra, ezt alkalmazzák több esetben, pl. számítógépek, mobilok, autók esetében, de használható amolyan "város-imidzsként" is-
például New Jersey esetében a város vezetősége kifejezte köszönetét a Maffiózók alkotóinak, mert a sorozat segített a város turizmusának fellendítésében.
A termékmegjelenítést ismertetőjegyei pl. hogy egyfajta életérzést sugallnak, tehát a Született feleségek apró termetű Gabrielle- je nem ülhet egy akármilyen kocsiba, csak egy kabrióban érvéneysül a szépsége, ugyanakkor A helyszínelől szereplőinek a fekete terepjáró dukál. Ha egy kamera pár másodpercet időzik pl. az Apple számítógépek logoján, akkor biztosak lehetünk benne hogy ez a gyártó tudtával és (anyagi) támogatásával történik. Azt is megfigyelhetjük, hogy az utóbbi időkben már odafigyelnek az élethűségre is, nem alkalmaznak kamu-logokat (CNN helyett SNN).
A termékelhelyézés egyre nagyobb szerepet kap a digitális tévézés és a DVD- k terjedésével, mivel itt lehetősége van a nézőnek arra, hogy a tévében ismert reklámblokkok nélkül tekintse meg a műsorokat. Tudják ezt a reklámszakemberek is, akik hamar rájöttek, hogy a siker érdekében érdemesebb magába a történetbe ágyazni a reklámokat.
Mivel az EU 2007- ben engedélyezte a termékmegjelenítést, ezrt ez egyfajta globális reklámmá vált, hiszen ha egy amerika sorozatot megvesz egy európai adó, kizárt dolog, hogy kisatírozza a filmben szereplő logokat.
Az itthoni helyzet nem rózsás ezen a téren, mivel a műsorkészítők számára sokkal kisebb mozgásteret hagynak a médiatörvények- egy 1996. évi rádiózásról és televíziózásról szóló törvény értelmében a reklámok csak a műsorszámtól jól elkülönítve, vagy csak a klasszikus reklámszünetben tehetők közzé.
A termékelhelyezés mellett foglal állást- sok más tévés szakemberrel együtt - Málnay B. Levente, az MTV Networks magyarországi vezérigazgatója is, aki szerint ez a reklámozási forma a digitális tévézés terjedésével együtt válik egyre fontosabbá.
Előbb utóbb valószínűleg itthon is enyhülnek a termékelhyelézesre vonatkozó médiatörvények, hiszen nem nehéz elképzelni, hogy egy sportszergyártó mennyi pénzt fizetne azért, hogy a Barátok közt Tildája minden este 2 millió néző előtt egy bizonyos márkájú ruciban induljon kocogni, vagy hogy a "kőkemény" Géza ne szimplán egy sört kérjen, hanem mondja is ki a márka nevét, akárhányszor betér a Rózsába egy fárasztó nap után.